In het onderstaand document kunt u lezen wat u kunt doen bij een klacht.
U kunt ook contact opnemen met de directie.
Hélène Teijl a.i: directie.deakkers@boorrotterdam.nl
Op De Akkers hebben wij intern een vertrouwenspersoon:
Kitty Veulings, kitty.veulings@de-akkers.nl
I.v.m. afwezig tijdelijk vertrouwenspersoon:
Ida Blonk, ida.blonk@stichtingboor.nl
Klachtenregeling
Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent of een klacht heeft over iets op school. Vaak is het het beste om eerst een gesprek te
hebben met de persoon waar de klacht over gaat. In het geval dat u er niet uitkomt samen gaat de directie graag met u in
gesprek om te zoeken naar een oplossing. Komt u er samen met de directeur ook niet uit, dan kunt u contact opnemen met ons
schoolbestuur, stichting BOOR.
Stichting BOOR heeft een klachtenfunctionaris, Marjel Sterrenberg. U kunt haar bereiken door een e-mail te sturen naar
klacht@stichtingboor.nl, en daarbij uw naam, e-mailadres en telefoonnummer te vermelden. Zij neemt dan contact met u
Stichting BOOR is ook aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). U kunt altijd een klacht indie
LKC. Als u nog geen contact heeft gehad met de school of stichting BOOR, zal de LKC u vragen dit eerst te doen.
Wilt u eerst praten met een neutrale persoon op school, dan kunt u terecht bij de contactpersoon van de school. Deze perso
kan u verder verwijzen naar een externe vertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris van stichting BOOR, afhankelijk va
situatie.
Ook kunt u rechtstreeks contact opnemen met de externe vertrouwenspersonen van stichting BOOR:
- De heer Paul van Lange: paul@paulvanlange.nl of 06-22913174
- Mevrouw Jakkie Ames: jakkie_ames@hotmail.com of 06-13570625
- Seema Ouweneel: seenema@xs4all.nl of 06-46136150
Voor klachten over ernstig gedrag, zoals (seksueel) geweld, intimidatie, discriminatie of radicalisering, kunt u contact opnemen
met het landelijk meldpunt vertrouwensinspecteurs via 0900-111311
De volledige klachtenregeling, waarin de rol en taken van de klachtfunctionaris, de externe vertrouwenspersonen, de Landelij
Klachtencommissie en de vertrouwensinspecteurs zijn beschreven, is beschikbaar via stichting BOO
Bij vragen of voor onafhankelijk advies kunt u terecht bij ouderorganisatie Stichting BOOR klachtenfunctionaris.